• Incl.Excl.
    BTW
  • Zakelijk?
    0
    Sluiten

    Categorieën

    Filters
      Maak een selectie en voeg alles direct toe aan de winkelwagen
      Maak een selectie en voeg alles direct toe aan de winkelwagen
      • Webshop Keurmerk

      Garantievoorwaarden

      Alle onze producten hebben minimaal één jaar garantie en een aantal producten zelfs levenslang. Deze garantie biedt u en uw klanten geweldige voordelen, zoals gratis omruilen van een defect product en hulp bij reparatie door onze experts. Om onze klanten zo goed mogelijk op de hoogte te kunnen houden van onze garantievoorwaarden wordt er in dit artikel ingegaan op de situaties wanneer garantie wel en niet van toepassing is. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

      Wanneer valt een product binnen de garantie?  

      Het kan wel eens voorkomen dat een geleverd product niet functioneert zoals dit hoort. Een voorbeeld hiervan is een scherm met ghost touch of een loslatend frame. Wanneer een zo’n scherm retour wordt gestuurd voor garantie is het niet erg dat er folies zijn verwijderd, ook de zwarte laag voor hittebescherming op de achterkant van de OLED schermen hoeven niet puntgaaf te zijn om voor garantie in aanmerking te komen bij deze fouten. Omdat ghost touch en een loslatend frame problemen zijn die ook na een tijdje kunnen ontstaan valt dit ook met wat krasjes in het glas nog onder garantie. Wel is de garantie verlopen wanneer er een barst in het glas of schade aan het LCD/OLED is ontstaan. Het ontbreken van beschermfolies op een defectief product heeft geen invloed op de garantie van alle producten van elke kwaliteit. Dit is ook het geval wanneer een product wordt geretourneerd in een andere verpakking dan het origineel. Alle producten zullen dan nog steeds onder garantie vallen m.u.v. alle Samsung Service Pack onderdelen, deze dienen ongeacht een defect of niet altijd in originele verpakking geretourneerd te worden. Alle overige schermen en onderdelen dienen altijd voorzien te zijn van onze garantiestempels/stickers.

       


      Voorbeeld: batterij (wel garantie)
      Ook een batterij kan wel eens niet helemaal lekker zijn en dat valt dan natuurlijk gewoon onder garantie mits deze binnen de garantietermijn zit en deze niet aan beschadigd is. Een batterij die dik is geworden valt ook onder garantie. Wanneer de batterij kreuken aan de onderkant in het zwarte folie heeft is dit geen probleem aangezien dit iets is wat kan gebeuren bij het verwijderen van de batterij indien deze gemonteerd zat. Wanneer hier een scheur in is ontstaan valt dit helaas niet meer onder de garantie.

      [Klik hier voor voorbeeld]



      Voorbeeld: Adhesive/plakstrips (wel garantie)
      Bij verschillende onderdelen kan het voorkomen dat deze gemonteerd wordt d.m.v. adhesive. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de plakstrips op iPad/Samsung digitizers en iPhone/Samsung/Huawei/Nokia dock connectoren. Wanneer deze defectief maar wel gemonteerd zijn en zonder demontageschade geretourneerd worden dan valt dit onder garantie, ook als hierdoor de plakstrip/adhesive niet meer helemaal netjes is. Dit geldt voor alle producten van elke kwaliteit die gemonteerd zitten d.m.v. adhesive.

      [Klik hier voor voorbeeld]



      Wanneer valt een product buiten de garantie?  

      Er zijn echter situaties waarin een product niet meer onder garantie wordt gedekt ondanks een nog niet is verstreken garantietermijn. Hieronder behandelen we de meest voorkomende gevallen:

      1. Vlekken/strepen in het beeld
      Het kan voorkomen dat er in een scherm vlekken en/of strepen in het LCD/OLED te zien zijn. Dit is een schade welke wordt veroorzaakt door drukschade tijdens montage, gebruik of door vallen. Dit is iets wat niet binnen de garantie valt wanneer één of meerdere beschermfolies zijn verwijderd. Dit is ook het geval wanneer het glas niet gebroken is. Dit geldt voor alle schermen van elke kwaliteit. Wij raden het dan ook aan om deze schermen te testen voordat deze worden gemonteerd. Dit zodat u er zeker van bent dat er geen schade is ontstaan door transport. Wanneer u start met het monteren van het scherm bent u het eens met de cosmetische conditie van het scherm en zal de garantie verlopen op LCD/OLED schade, connectorschade en/of schade aan flexkabels. Deze overeenkomst zorgt ervoor dat er zowel voor als na montage/installatie geen vervelende situaties ontstaan door schade die ontstaan zijn door verkeerde montage. Mocht er bij het testen zich één van de bovenstaande problemen met het scherm voordoen dan kunt u deze naar ons retourneren in de originele verpakking inclusief onverwijderde folies.

      [Klik hier voor afbeelding]



      2. Glasschade
      Wanneer van een nieuw scherm het glas is gebarsten kan er helaas geen garantie worden geboden. Deze schade duidt op val of extreme drukschade door montage of gebruik en kan om deze reden niet onder garantie worden behandeld. Dit geldt voor alle schermen van elke kwaliteit.

      [Klik hier voor afbeelding]



      3. Kabel tussen schermframe en behuizing
      Er kan een scheur in de kabel ontstaan wanneer deze tussen het frame van het scherm en de behuizing van de telefoon komt. Dit kan ervoor zorgen dat het scherm meteen, maar ook na een tijd gebruiken niet meer functioneert zoals bedoeld. Dit is echter een schade door montage en kan om deze reden niet onder garantie worden verholpen. Dit is iets wat niet binnen de garantie valt wanneer één of meerdere beschermfolies zijn verwijderd. Om dit te voorkomen kan de kabel met een nylon spudger naar de binnenkant van de telefoon worden gedrukt bij het sluiten van de telefoon zodat de kabel niet bekneld komt te zitten tussen scherm en behuizing. Dit geldt voor alle schermen van elke kwaliteit.

      [Klik hier voor afbeelding]



      4. Scheur in kabels
      Wanneer er een kabelbreuk in een kabel zit is de garantie verlopen als de beschermfolies verwijderd zijn. Dit omdat het dan gaat om een schade welke is ontstaan door montage. Dit wordt veroorzaakt door een te grote spanning aan de kabels. Dit geldt voor alle onderdelen van elke kwaliteit.

      [Klik hier voor afbeelding]



      5. Gebruik van verkeerd merk scherm
      Wanneer er bij de iPhone 7 Plus, 8 Plus, Xr of 11 een verkeerd merk scherm wordt gebruikt (LG, Toshiba of Sharp), dan kan dit zorgen voor een niet goed werkend touchscreen. Het gebruik van het juiste merk scherm geldt overigens alleen voor de refurbished, Regate, pulled en Finity schermen. Wanneer dit het geval is kan het scherm alleen worden teruggenomen als zowel het scherm als de verpakking in volledige originele staat zijn geretourneerd. Dit is niet van toepassing bij gebruik van compatible schermen.

      [Klik hier voor Video]



      6. Gebruik van verkeerd type scherm
      Wanneer er bij de iPhone Xs, Xs Max, een verkeerd type scherm wordt gebruikt (4-delig of 6-delig), dan kan dit zorgen voor een niet goed werkend touchscreen. Het gebruik van het juiste merk scherm geldt overigens alleen voor de refurbished, Regate, pulled en Finity schermen. Wanneer dit het geval is kan het scherm alleen worden teruggenomen als zowel het scherm als de verpakking in volledige originele staat zijn geretourneerd. Dit is niet van toepassing bij gebruik van compatible schermen.

      [Klik hier voor Video]



      7. Gebroken connectoren
      Wanneer er een connector is gebroken of de tandjes zijn verbogen valt dit niet onder de garantie. Dit omdat deze schade wordt gezien als montageschade welke ontstaat door het te hard of verkeerd drukken van de connector op de plek waar deze aangesloten dient te worden. Dit geldt voor alle onderdelen en elke kwaliteit.

      [Klik hier voor afbeelding]



      8. Verkeerd besteld/niet langer nodig
      Een verkeerd besteld of niet langer benodigd product kan niet worden teruggenomen wanneer deze niet meer in een verkoopbare staat verkeerd. Hieronder wordt verstaan een beschadigd/incompleet product, ontbrekende/beschadigde beschermfolies, plastic houders en/of andere verpakkingsmaterialen. Dit geldt ook wanneer hierop is geschreven en is van toepassing op alle producten.

      [Klik hier voor afbeelding]



      9. Geen retourformulier bijgeleverd
      Wanneer wij een retour behandelen en er is geen retourformulier aanwezig is het voor ons erg lastig en soms zelfs onmogelijk om te bepalen wat de reden is waarom de producten zijn teruggestuurd of wie de afzender is. Om deze reden kunnen wij retours zonder retourformulier helaas niet behandelen. Retourformulieren zijn te vinden op de website (https://www.directscherm.nl/service/shipping-returns/).

      [Klik hier voor afbeelding]



      10. Beschermfolies achteraf teruggezet
      Wanneer achteraf beschermfolies zijn teruggezet op een product dat een probleem heeft welke zonder beschermfolies niet onder garantie valt, geldt dit helaas niet. Denk hierbij aan bijvoorbeeld “verkeerd besteld/niet langer nodig” of “Vlekken/strepen in het beeld”. Alle beschermfolies dienen nooit verwijderd te zijn om aanspraak te kunnen maken op garantie voor deze problemen. Dit geldt voor alle producten van elke kwaliteit.

      [Klik hier voor afbeelding]



      11. Optische schade
      Wanneer een product aan de buitenkant zichtbare schade vertoont zal dit helaas niet onder garantie vallen. Voorbeelden hiervan zijn krassen in het product, deuken in chips/afdekplaatjes, en alle overige vormen van zichtbare schade waaraan te zien is dat een product niet zoals bedoeld is gebruikt of gemonteerd. Dit geldt voor alle producten van elke kwaliteit.

      [Klik hier voor afbeelding]

       

      12. Garantiestempels/stickers

      Wanneer een product niet voorzien is van onze garantiestempels of garantiestickers kunnen wij helaas geen garantie bieden op deze producten. Al onze schermen en onderdelen zijn voorzien van één van de volgende stempels/stickers:

      Rood glimmend met "MS" (sticker)

      Blauw glimmend met "MS" (sticker)

      Goud glimmend met "MS" (sticker)

      T-DS-T (stempel)

      T-DS-I (stempel)

      T-DS-H (stempel)

      T-DS-S (stempel)

      FT (stempel)

      DirectScherm logo (sticker)

      Regate logo (Stempel)

      Finity logo (Stempel)

      Alle producten waar CAASI stempels of opdruk in/op staat

      Alle producten waar Avance stempels of opdruk in/op staat

       

      In extreem uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er stempel(s) of sticker(s) ontbreken. Dit komt eigenlijk nooit voor maar om vervelende situaties te voorkomen willen wij u vragen om voorafgaand aan montage te controleren of deze niet ontbreken. Hierover mag u ons ook altijd contacteren zodat wij eventueel met u mee kunnen kijken. Helaas kunnen wij onder geen omstandigheid garantie bieden bij het ontbreken van onze garantiestempels/sticker zelfs als het product van ons afkomstig is. De enige uitzondering hierop is dat voorafgaand aan montage hierover contact met Directscherm is opgenomen zodat wij het product kunnen omruilen of wij dit op een andere manier op kunnen lossen omdat dit dan bij ons bekend is.

       

       

      Garantieoverzicht / Lifetime Warranty   

      Dankzij het garantieprogramma van Directscherm bieden wij op bijna al onze kwaliteiten "levenslange garantie". Deze garantie biedt u en uw klanten geweldige voordelen, zoals gratis omruilen van een defect product en hulp bij reparatie door onze experts.

      Per product kunnen onze garantietermijnen verschillen. Kijk daarom goed welk product onder welke kwaliteit valt. Houdt hierbij rekening met het termijn van een garantie.

      • Finity, Regate en Caasi producten - Lifetime warranty
      • Service pack schermen/onderdelen - Lifetime warranty
      • Refurbished/Pulled schermen - 12 maanden
      • Batterijen - 12 maanden
      • Compatible schermen - 12 maanden
      • Onderdelen en accessoires - 12 maanden

      • Wij kunnen helaas geen garantie bieden op producten waaraan gesoldeerd of gelast is aangezien hierna niet te controleren valt of het defect is veroorzaak door een fabrieksfout of door een verkeerde montage.

       

      Wilt u meer weten over onze "Lifetime Warranty" of heeft u vragen over een bepaalde kwaliteit? Onze experts staan uw graag te woord via [email protected].

      Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »